Пам'ятка для батьків

Пам’ятка для батьків
Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважаться, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.

Коли порушуються права дитини?
ü Коли немає безпеки для її життя та здоров’я.
ü Коли її потреби ігноруються.
ü Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
ü Коли порушується недоторканість дитини.
ü Коли дитину ізолюють.
ü Коли дитину залякують.
ü Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім’ї рішення.
ü Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.
ü Коли її особисті речі не є недоторканими.
ü Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.
ü Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.

Як реагує дитина на порушення її прав?
ü Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б’ється, замикається в собі і т.д.)
ü Її турбує особиста безпека і любов до неї.
ü Вона часто буває в поганому настрої.
ü Може втекти з дому.
ü Може приймати наркотики або алкоголь.
ü Може робити спроби суїциду (замаху на своє життя)

Де можна дізнатись про права своїх дітей? До кого звернутися?
ü  Соціальний педагог нашого закладу
ü  Відділ сім’ї та молоді міської ради
ü  Загальна Декларація прав людини, прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10.12.1948 року.
ü  Конвенція про права дитини прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20.02.1989 року.

Що батьки можуть зробити для своєї дитини?
ü Пам’ятати що дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.
ü Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 101,102,103,104, імена та телефони близьких родичів, сусідів.
ü Навчити її казати «Ні», навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.
ü Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.
ü Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.
ü Пам’ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.
ü Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
ü Залучати дитину для створення сімейних правил.

Дозволь собі відчути свою дитину такою як вона Є

Дитячими вустами:

1. У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Дозвольте мені пізнавати його безпечно, але не обмежуйте мене занадто.

2. Домашні клопоти ніколи не закінчаться. Прошу, постійно й охоче присвячуйте мені декілька хвилин, щоб пояснити явища цього чудового світу.

3. Мої почуття ще недозрілі – прошу, будьте чутливі до моїх потреб, не нарікайте на мене цілий день. (Вам також не подобається, коли хтось буркоче без кінця). Ставтесь до мене так, як ви б хотіли, щоб ставились до вас.

4. Оцінюйте мої вчинки справедливо. Дисципліну опирайте на любові, даючи відповідні вказівки і взірці на життя.

5. Щоб розвиватися, мені потрібно вашого заохочення, а не натиску. Лагідно критикуйте і оцінюйте, але не мене – тільки мої вчинки.

6. Прошу, не робіть всього за мене, бо я тоді росту переконаний у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.

Як зробити дитину успішною


1. Будьте для дітей прикладом у всьому.

2. Зробіть для своїх дітей куточок для занять. Коли учень готує уроки, не відривайте його на сторонні справи.

З. Вчіть дітей бути у всьому бережливими.

4. Частіше бувайте у ліцеї, радьтесь з педагогами, практичним психологом з питань виховання дітей, допомагайте вчителям краще навчити ваших дітей.

5. Не кажіть нічого поганого про ліцей, вчителів, прищеплюйте дітям любов і повагу до навчального закладу.

6. Слідкуйте за чистотою і охайністю дитини, за охайно утриманням підручників, одягу. Чистота і акуратність дисциплінує дітей.

7. Дотримуйтесь режиму дня, слідкуйте, щоб дитина не перевтомлювалась.

8. Виховуйте у дітей вміння вести себе гідно як вдома, так і на вулиці, в ліцеї, в громадських місцях.

9. Виховуйте у дітей повагу до старших і молодших.

10. Не застосовуйте фізичного покарання до дітей, спокійно поясніть їм неправильність їх вчинків.

11. Заохочуйте в дітей інтерес до книги, природи, туризму, спорту.

12. Привчайте дітей виконувати посильну фізичну роботу.

13. Знайте з ким товаришують ваші діти, як вони поводять себе.

14. Пам'ятайте, що виховання дітей - головний обов'язок батьків.

15. Пам'ятайте, що тільки в тісній співпраці з ліцеєм, можливо успішно вирішити питання виховання громадянина України.

Покарання

1.                Покарання не повинно шкодити здоров’ю – ані фізичному, ані психічному. Більш того, покарання має бути корисним.

2.                Якщо є сумніви щодо покарання, не карайте. Навіть якщо ви зрозуміли, що занадто м’які, довірливі та нерішучі. Ніякої «профілактики», ніяких покарань «про всяк випадок»!

3. За один раз - одне покарання. Навіть якщо поганих вчинків скоєно декілька, покарання має бути тільки одне, за все відразу, а не по одному за кожний вчинок.

4. Строк давності. Краще не карати, ніж карати із запізненням.

5. Покарали – пробачили. Інцидент вичерпано. Сторінку перегорнуто. Про старі гріхи – ані слова. Не заважайте розпочати дитині життя спочатку.

6. Без приниження. Щоб там не сталося, якою б не була провина, покарання не повинно сприйматися дитиною як Ваша перемога, над її слабкістю, як приниження. Якщо дитина вважає, що Ви несправедливі, дія покарання буде зворотною.

7. Дитина не повинна боятися покарання, вона має боятися не Вашого гніву, а Вашої гіркоти.


Немає коментарів:

Дописати коментар