Є питання?

Шановні колеги!
Запрошую Вас до обговорення питання патріотичного виховання в ЗНЗ та запропонувати ефективні шляхи формування якостей патріота в учнів.

Шановні семикласники!
Прошу висловити побажання щодо подорожей та екскурсій визначними місцями України під час весняних канікул.


Шановні мої десятикласники!
З великим задоволенням оголошую конкурс на кращі питання та відповідь з теми "Повоєнне облаштування світу. Версальсько-Вашингтонська система договорів"

Рекомендації:
Питання та відповіді повинні: 
  • мати наукове підгрунтя;
  • бути лаконічними, змістовними, аргументованими;
  • відповідати зазначеній темі.

30 коментарів:

  1. Хто насправді вирішував основні питання на Паризькій мирній конференції?

    ВідповістиВидалити
  2. Які країни відігравали домінуючу роль у Паризький мирній конференції?

    ВідповістиВидалити
  3. Якi були створенi полiтичнi партії на Днiпрянськiй Українi з 1900 по 1906 роках?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді

    1. 1900 р, - створення Революційної української партії (РУП) 1902 р. - створення Народної української партії (НУП)

      1904 р. - створення Української демократичної партії (УДП)

      1905 р. - створення Української демократично-радикальної партії (УДРП)

      1905 р. - створення Української соціал-демократичної робітничої партії (УСДРП)

      Видалити
  4. які були наслідки після створення Паризкий мирній конференцї?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. підсумком Паризької мирної конференції стало утворення незалежної Польщі;
      українські землі були розділені між чотирма державами: Наддніпрянська Україна була включена до складу Радянського Союзу, Галичина та Західна Волинь опинилися у складі Польщі, Північна Буковина та Південна Бессарабія увійшли до Румунії, а Закарпаття до складу Чехословаччини;
      були підписані мирні договори з країнами Четвертого союзу: Версальський з Німеччиною, Сен-Жерменський мирний договір з Австрією,Нейїський мирний договір з Болгарією, Тріанонський мирний договір з Угорщиною,Севрський мирний договір з Туреччиною.

      Видалити
  5. Німеччина прагнула укласти перемир'я з країнами Антанти ще у жовтні 1918 р.Як ви вважаєте,чому країни Антанти погодились на укладення перемир'я тільки після 9 листопада 1918 р?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Бо вони намагались довести Німеччині і усім її помічникам про свою домінантну політику.

      Видалити
  6. Чому президент США Вудро Вільсон прагнув, щоб Росію було повернено до системи міжнародних відносин?

    ВідповістиВидалити
  7. Хто був ініціатором створення Ліги Націй?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ініціатором її створення виступив президент США Вудро Вільсон.
      Паризька мирна конференція прийняла вироблений спеціальною комісією Статут Ліги Націй, який став складовою Версальського та інших договорів.
      Головним органом цієї міжнародної організації були щорічна Асамблея, до якої входили всі члени організації, і Рада Ліги, де були репрезентовані США, Велика Британія, Франція, Японія, Італія, а також п’ять непостійних членів. Рішення з усіх питань мали виноситись одноголосно. Переможені у війні держави, а також радянська Росія, не входили до Ліги Націй. Ліга проголошувала розвиток співробітництва між народами і гарантію безпеки післявоєнного світу. Американський сенат, ознайомившись із умовами Версальского мирного договору і, відповідно, зі Статутом Ліги Націй, відхилив його, і США, будучи ініціатором створення цієї міжнародної організації, не увійшли до неї.
      Генеральна Асамблея ЛН виконувала роль міжнародного парламенту і мала право виносити рішення з усіх міжнародних політичних питань, включно з заходами, спрямованими на збереження миру.
      До ЛН належало управління двома територіями: Сааром і містом Данциґ. Колоніальні володіння Німеччини та Османської імперії були передані за мандатом ЛН Англії, Франції, Бельгії та Японії.
      Статут ЛН вступив у силу 10 січня 1920 р. Вже 16 січня у Парижі відбулося перше засідання Ради ЛН, а 15 листопада в Женеві (яка стала постійним місцем перебування штаб-квартири організації) відбулася перша сесія її Асамблеї.

      Видалити
  8. Між якими державами був підписаний Версальський мирний договір та основні положення цього договору?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Версальський мирний договір був підписан між країнами Антанти і Німеччиною. З багатьох положень договору, одним з найважливіших і спірних було взяття Німеччиною на себе відповідальність за спричинення війни і, відповідно до положень статей 231–248 роззброїтися, здійснити істотні територіальні поступки і платити великі репарації країнам, які формували блок держав Антанти.

      Видалити
  9. Яка держава відігравала провідну роль на Вашингтонській конференціі?Чому?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Вашингтонська конференція 1921-1922 — міжнародна конференція про обмеження морських озброєнь та проблеми Далекого Сходу і басейну Тихого океану. Проходила з 12 листопада 1921 року до 6 лютого 1922 року в конгрес-холі Constitution Hall, у Вашингтоні. У роботі конференції взяли участь США, Великобританія, Китай, Японія, Франція, Італія, Бельгія, Нідерланди і Португалія, а також п'ять британських домініонів, хоча основні питання вирішувалися трійкою найсильніших морських держав США — Британська Імперія — Японія. Радянська Росія не отримала запрошення до Вашингтона, внаслідок чого заявила про своє невизнання будь-яких рішень конференції.

      Вашингтонська конференція була скликана за ініціативою США, які розраховували домогтися сприятливого для себе вирішення питання щодо морських озброєнь та закріплення нового співвідношення сил у Китаї і басейні Тихого океану. Конференція також була спрямована проти національно-визвольного руху народів колоніальних і залежних країн. Радянський уряд, не отримав запрошення на конференцію, заявив 19 липня, 2 листопада 1921 року протест проти усунення її від участі в питаннях конференції, а 8 грудня 1921 року направив протест проти обговорення на ній питання про Китайсько-східної залізниці. У грудні 1921 року в Вашингтон прибула делегація від Далекосхідної республіки, але вона не була допущена на конференцію.

      Видалити
  10. Які події стали Першою зовнішньою кризою Версальсько-Вашингтонської системи договорів 1923 — 1925 років?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Першою зовнішньою кризою Версальсько-Вашингтонської системи стали події 1923 — 1925 р.у Європі і на Близьким Схід, зв'язані з установленням Версальської системи. До осені 1922 р. стало ясно, що Туреччина, спираючи на радянську підтримку, відстояла свою незалежність, і Севрский договір вимагає корінного перегляду. Боротьба Англії і СРСР по питанню про протоки привела до загострення їхніх відносин, і, побоюючись радянсько-турецького союзу, творці Версальської системи пішли на поступки Туреччини, що одержала сучасні границі, а питання режиму проток були вирішені без врахування радянських інтересів.17 грудня 1925 р. СРСР уклав з Туреччиною договір про дружбу і нейтралітет, гарантувавши безпеку своїх південних границь, а 5 червня 1926 р. була остаточно встановлена турецько-іракська границя.

      Видалити
  11. Назвіть зміст проекту "14 пунктів Вільсона"

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Скасування таємних міжнародних угод, мирні договори та їх обговорення мають бути відкритими, а дипломатія завжди буде діяти відверто на очах у всіх.
      Гарантування вільного і безпечного мореплавства поза територіальними водами, крім випадків, визначених міжнародним законодавством.
      Усунення економічних бар'єрів і встановлення рівних умов для торгівлі.
      Справедливі гарантії того, що національні озброєння будуть скорочені до граничного мінімуму, сумісного з державною безпекою.
      Абсолютно неупереджене вирішення всіх колоніальних суперечок, засноване на суворому дотриманні принципу, що при вирішенні всіх питань, що стосуються суверенітету, інтереси населення повинні мати однакову вагу в порівнянні із справедливими вимогами того уряду, права якого мають бути визначені.
      Звільнення всіх російських територій і таке розв'язання питань, в яких зацікавлена Росія, яке гарантує їй найбільш повне й вільне сприяння з боку інших націй у справі отримання повної і безперешкодної можливості ухвалити незалежне рішення щодо її власного політичного розвитку та її національної політики та забезпечення їй привітного прийому до співтовариства вільних націй при тому образі правління, який вона сама для себе обере. І більше, ніж прийом, також і всіляку підтримку у всьому, в чому вона потребує і чого вона сама собі бажає. Ставлення до Росії з боку націй, її сестер, в майбутні місяці буде пробним каменем їхніх добрих почуттів, розуміння ними її потреб та вміння відокремити їх від своїх власних інтересів, а також показником їхньої мудрості і безкорисливості їхніх симпатій.
      Бельгія повинна бути звільнена і відновлена, без спроби обмежити суверенітет, яким вона користується нарівні з усіма іншими вільними націями. Ніяке інше діяння не може більш, ніж це, послужити до відновлення між народами довіри до тих законів, які вони самі встановили і визначали в якості керівництва для своїх взаємних зносин. Без цього цілющого акту вся побудова і дія(структура) міжнародного права буде назавжди втраченою.
      Вся французька територія повинна бути звільнена, окуповані частини повернуті, а зло, нанесене Франції Пруссією в 1871 у в відношенні Ельзас-Лотарингії, яке порушувало загальний мир майже 50 років, має бути виправлено, щоб мирні відносини могли знову бути встановлені в інтересах усіх зацікавлених сторін.
      Виправлення кордонів Італії має бути зроблено на основі ясно помітних національних кордонів.
      Повинно бути створено незалежну Польську державу, яка повинна включати в себе всі території з незаперечно польським населенням, якому повинен бути забезпечений вільний і надійний доступ до моря, а політична і економічна незалежність, так само як і територіальна цілісність, повинні бути гарантовані міжнародним договором.
      Турецькі частини Османської імперії, в сучасному її складі, повинні отримати забезпечений і міцний суверенітет, але інші національності, що нині знаходяться під владою турків, повинні отримати недвозначну гарантію існування і абсолютно непорушні умови автономного розвитку. Дарданелли повинні бути постійно відкриті для вільного проходу суден і торгівлі всіх націй під міжнародними гарантіями.
      Румунія, Сербія і Чорногорія повинні бути звільнені. Зайняті території повинні бути повернені Сербії . Повинен бути наданий вільний і надійний доступ до моря. Взаємовідносини різних балканських держав повинні бути визначені дружнім шляхом, відповідно до історично встановлених принципів приналежності та національності. Повинні бути встановлені міжнародні гарантії політичної і економічної незалежності і територіальної цілості різних балканських держав.
      Повинно бути утворено загальне об'єднання націй на основі особливих статутів, з метою створення взаємної гарантії політичної незалежності і територіальної цілості як великих, так і малих держав.
      Народи Австро-Угорщини, місце яких у Лізі Націй ми хочемо бачити огородженим і забезпеченим, повинні отримати найширшу можливість автономного розвитку.

      Видалити
  12. Назвiть позитивнi наслiдки Версальсько-Вашингтонськоi системи

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Позитивне значення Версальсько-Вашингтонської системи полягало в тому, що її створення забезпечило перехід до нової конфігурації міжнародної політики в умовах миру, дозволило послабити післявоєнну напруженість і закласти основу для відносно стабільних міжнародних відносин у 1920-ті роки. Рішення мирних конференцій містили низку положень, які свідчили про зростаюче розуміння необхідності оновлення базових принципів міжнародних відносин, серед яких і визнання права на самовизначення народів, і відмова (хоча й формальна) під війни як засобу вирішення конфліктів.

      Видалити
  13. Які протиріччя існували серед новостворених держав Європи?

    ВідповістиВидалити
  14. Як ви вважаете? Чому США не бажали зв`язувати себе із Лігою Націй, а потім у 1921 році уклали майже такий самий договір з Німеччиною, але він не включав статті про Лігу націй

    ВідповістиВидалити
  15. Формування якостей патріота в учнів на сьогоднішній день є дуже актуальним. На мою думку є доцільним ознайомлювати учнів з героїчним минулим своєї Малої Батьківщини. Здійснювати екскурсії визначними місцями. Проводити інтегровані семінари для вчителів різних предметів де виробляти шляхи формування якостей, якими повинен бути наділений патріот

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую. А якими якостями з Вашої точки зору повинен бути наділений патріот?

      Видалити
  16. Патріотичне виховання потрібне. Людина повинна отримувати це виховання з перших кроків свого життя, від батька і матері, дідуся, бабусі. Це дико, що ми навіть порушуємо таке питання. Патріотичне виховання, звичайно, повинно продовжуватися за шкільною партою. З самого дитинства батьки повинні казати дитині, що ти – син цієї землі. В умовах українських реалій, коли багато речей викликають у суспільстві негативне ставлення, виховувати справжніх патріотів дуже складно. Але хоча б маленькими кроками ми все ж таки робимо це.

    ВідповістиВидалити
  17. Погоджуюсь з попередніми коментарями, оскільки необхідність патріотичного виховання підростаючого покоління необхідна. В наш час це питання є особливо актуальним, тому всі ми (і батьки і учителі) повинні приділяти йому особливу увагу, адже ще Т.Г.Шевченко писав: "В своїй хаті своя правда, і сила, і воля"

    ВідповістиВидалити
  18. Патріот повинен бути чесним, справедливим, наполегливим, толерантним

    ВідповістиВидалити